Poslali by ste klienta konkurencii? Prima banka zrejme áno.

Autor: Peter Gernát | 2.11.2014 o 14:33 | (upravené 22.1.2015 o 10:19) Karma článku: 3,87 | Prečítané:  1295x

Jesenné hypotekárne kampane sú pomaly za nami. Pri sledovaní bánk, ich komunikácie a kampaní som natrafil na viaceré chyby. No kroky Prima banky boli pre mňa najväčšie prešľapy.

Pamätám si príspevok na stránke Modrý diamant, v ktorom bola odfotená chyba Slovenskej sporiteľne na jej vlastnej hypotekárnej minisite. Tvorca stránky vtedy zabudol na reklamný banner Tatra banky, ktorý sa zobrazoval v ponuke nehnuteľností prebranej z portálu topreality.sk. Reakcia banky, bola okamžitá a za pár hodín tam žiadny banner nebol.

Takisto aj Tatra banka mala počas svojej kampane menší nesúlad na stránkach s ponukou nehnuteľností. Vo svojej kampani komunikovala zľavu 1% z úrokovej sadzby pri fixácii na 5 rokov. Výsledná sadzba pri tejto fixácii bola 2,55% p.a. Keď som si však pozeral ponuku nehnuteľností, uvidel som na hypotekárnej kalkulačke sadzbu 2,85% p.a. Táto sadzba je platná podľa aktuálneho úrokového lístka Tatra banky, no pri fixácii na 3 roky. Na svojej internetovej stránke má banka podrobnejšiu kalkulačku, ktorá už počíta s akciovou sadzbou. Nie je trochu nelogické ponúkať možnosť prepočtu úveru so sadzbou, pri ktorej klientovi nevyjde najnižšia splátka?

Prima banka urobila asi najhrubšiu chybu zo všetkých bánk. Vo svojej komunikácii sa agresívne pustila do Slovenskej sporiteľne a VÚB banky. Snaží sa pretiahnuť ich klientov na svoju stranu, no v tomto zápale to trošku prehnala. Dobre si prezrite nasledujúci screenshot.

article_photo

Na vlastnej internetovej stránke umiestnila Prima banka priame odkazy na webstránky svojich konkurentov. Neviem si predstaviť obchodníka, ktorý by chcel svojho potencionálneho zákazníka poslať ku konkurencii. Slovenská sporiteľňa svoju chybu napravila za pár hodín. Prima banka ju nechala na svojom webe a zjavne to spravila vedome.

Ako môžeme vidieť počas kampane znížila Prima banka sadzbu z 2,5% p.a. na 2% p.a. Svoju sadzbu, však v tabuľke, kde porovnáva sadzby konkurentov nezmenila a  pracovníkom banky sa nechcelo trápiť ani so zmenou textu na stránke a jednoducho tam vložili ďalšiu vetu, ktorú dali boldom. Rovnako ignorujú fakt, že aj VÚB banka zmenila počas kampane svoju úrokovú sadzbu, ktorú znížila na 2,1% p.a.

Neviem aké boli zámery komunikačných stratégii týchto bánk. Slovenská sporiteľňa okamžite po uverejnení príspevku na sociálnej sieti konala. Tatra banka svoje hypotekárne kalkulačky nezmenila, pravdepodobne to nepovažovala za dôležité. No najviac ma prekvapila Prima banka, pretože podľa trhových podielov NBS nemá toľko hypotekárnych klientov, aby ich mohla posielať priamo k najsilnejším konkurentom.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?