mojaSBERBANK

Autor: Peter Gernát | 21.9.2014 o 14:45 | (upravené 21.9.2014 o 14:54) Karma článku: 10,45 | Prečítané:  5811x

Jednou z najdôležitejších udalostí na slovenskom bankovom trhu bude tento týždeň zavedenie nového sadzobníka Sberbank Slovensko, ktorý so sebou prináša viaceré zmeny v oblasti portfólia bežných účtov.

Ponuku banky doteraz predstavovalo viacero produktov, ktorých názvy neboli žiadnym spôsobom harmonizované. Banka predávala svojim klientom balíky služieb Active, Element, môjÚČETdomov, Slušný účet, Konto tretieho veku a môjÚČETgo pre mladých.

Od utorka Sberbank prestane predávať balík služieb Element a Konto tretieho veku a pre seniorov zavádza produkt s názvom môjÚČETsenior. Balíky Active a Slušný účet menia svoje názvy na môjÚČETactive a môjSLUŠNÝúčet. S novým sadzobníkom sa menia aj poplatky a na rozdiel od svojich konkurentov (Tatra banka, ČSOB) sa Sberbank rozhodla znížiť mesačný poplatok za vedenie účtu.

Verím, že táto zmena prinesie banke nejakých nových klientov, aj keď je podľa môjho názoru načasovaná nie práve najšťastnejšie.

Začiatkom septembra sa aj Sberbank zapojila do jesennej hypotekárnej sezóny tým, že znížila sadzby svojich hypotekárnych úverov, ktorých dôležitosť pre banky nemusím ďalej rozvádzať. Podmienkou získania nižšej sadzby k hypotéke je v každej banke zriadenie bežného účtu a jeho aktívne využívanie. Pri tejto väzbe produktov je podľa mňa zo strany banky rozumnejšie zmeniť najprv ponuku bežných účtov (menej dôležitý produkt pri predaji hypotéky) a následne znížiť sadzby hypoték, ku ktorým chcem tieto účty predávať (resp. plnohodnotne sa zapojiť do hypotekárnej sezóny). Ak to urobím opačne, vystavujem sa riziku, že klienti s rovnakými parametrami môžu dostať rozličné riešenie od banky v rámci jednej hypotekárnej kampane.

Marketingové oddelenie banky musí v takejto súslednosti krokov pristupovať k zmene so zvýšenou opatrnosťou, aby si náhodou nepohnevalo svojich klientov, ktorí si hypotéku uzavreli a dostali k svojmu úveru iný účet ako klienti s rovnakými potrebami a parametrami o týždeň neskôr.

Veľmi sa mi páči zjednotenie názvoslovia produktov Sberbank, ktoré sa snaží klienta presvedčiť, že banka je tu preňho, produkt je určený a namodelovaný presne tak, aby uspokojil jeho potreby. Produkty  dostali názvy mojaHYPOTÉKA, môjÚVERvariant, môjÚČETactive, môjVKLAD, atď.

Myslím, že tieto zmeny sú jasným dôkazom silnej konkurencie na slovenskom bankovom trhu a banke prinesú očakávaný efekt. Zároveň som ale toho názoru, že portfólio a produkty sa dali ešte viac zjednodušiť a názvy by boli v úplnom súlade s tým, čo klient reálne dostane.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?