Ako sa malí snažia preraziť medzi veľkými

Autor: Peter Gernát | 10.8.2014 o 16:19 | Karma článku: 3,00 | Prečítané:  834x

Priemerný slovenský človek - milión, ktorý celý život riadi svoje financie v banke, kde si ešte jeho rodičia viedli účty je veľký "challange" pre každého marketéra. Každá banka má inú stratégiu, ktorou sa snaží nájsť si svoje miesto na 5,5 miliónovom pieskovisku.

Prima banka, ktorá má za sebou silnú slovenskú finančnú skupinu, sa rozhodla vraziť obrovské peniaze do otvárania nových pobočiek a bankomatov, aby sa stala prístupnejšou pre svojich klientov. Jej stratégia je doplnená skvelou ponukou refinančných hypoték, ktoré sú jedny z najvýhodnejších a trhu. Úrokovú sadzbu garantujú na úrovni 2,5% p.a. ročne pri 3-ročnej fixácii. Takisto ponúkajú k bežnému aj sporiaci účet s najvýhodnejšou sadzbou na trhu - 5% p.a. Samozrejme, sú naň aplikované rôzne obmedzenia výšky vkladu.

Komunikácia produktov a služieb banky prebieha najmä formou drahých nadlinkov. Veľkou chybou z môjho pohľadu je, že banka zatiaľ ignoruje sociálne siete. Facebook, ktorý dnes využíva približne 2,2 mil. Slovákov dáva každej banke možnosť lacno zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Profily slovenských bánk doteraz "olikovalo" približne 320 tis. ľudí. Aktívnych Slovákov je najviac z vekovej kategórie 18-24 rokov. Facebook ale dávno nie je už iba pre mladých. Najaktívnejší fanúšikovia Poštovej banky sú z vekovej kategórie 25-34 rokov. Približne v tomto vekovom intervale si Slováci berú a prvykrát refinancujú svoje hypotéky.

Facebook je pre Prima banku nevyužitá šanca ako lacno zasiahnuť svojich už existujúcich ale aj potencionálnych klientov za veľmi malé peniaze.

Komunikačný mix ZUNO je podľa môjho názoru veľmi efektívny a lepší ako stratégia mBank. Od online banky sa čaká, že bude viditeľná najmä na internete a sociálnych sieťach, keďže ich klienti ako aj cieľová skupina sú zruční užívatelia internetu. ZUNO spustilo letné direct kampane zamerané na úzke cieľovky - bikeri a hráči plážového volejbalu (aj rekreační). Na Facebooku sa ZUNO snaží o aktívnu interakciu so svojimi fanúšikmi formou rôznych súťaží a pod. K tomu musíme prirátať aj externých sprostredkovateľov (Winners Group), ktorých banka využíva. Svoje produkty tak ZUNO dokáže predávať aj formou D2D.

Sociálnu sieť Facebook mBank podľa mňa veľmi zanedbáva. Dokazuje to aj fakt, že síce má viac klientov ako jej najbližší konkurent jej profil sleduje iba niečo viac ako 10 000 ľudí zatiaľ čo ZUNO má takmer 20 000 fanúšikov. Svoje kampane komunikuje najmä online bannermi na rôznych internetových stránkach. Pri kampani "Mávam bankám" dokonca platili svojím klientom za získanie nových klientov z radov ich známych.

Aj na Slovensko prichádza trend, že ľudia aktívne žijú na sociálnych sieťach a na internet trávia kopec svojho času. Tento kanál si banky (aj tie kamenné!!) jednoducho nemôžu dovoliť ignorovať. Je to podľa môjho názoru obrovská chyba. Uvidíme, čo nám budúcnosť priesie a veľmi sa teším na to ako budem sledovať kreativitu marketérov pri snahe maximalizovať efektivitu komunikácie.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?